{{ section.name }} Asiakastuki

Löysimme {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} ja {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} haulle '{{ searchTerm }}'

0 Results found

{{ section.name }} Asiakastuki
Hae matkakohteita, aktiviteetteja, yliopistoja, kokemuksia...

Löysimme {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} ja {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} haulle '{{ searchTerm }}'

0 Results found

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä, niin autamme sinua eteenpäin matkasuunnitelmissasi.

Matkaehdot nettisivujen kautta ostetuille lennoille

Pahoittelemme lippuehtojen vaikealukuisuutta.
Ehdot pitävät sisällään kuitenkin tärkeää tietoa, ja olemme velvoitettuja jakamaan nämä tiedot asiakaillemme, sinulle.

Lukemista helpottamaan olemme koonneet muutaman tärkeimmistä seikoista tähän:

  • Varauksen yhteydessä itse antamiesi tietojen oikeellisuus on sinun vastuullasi.
  • Mahdollisten viisumien (myös välilaskuja varten tarvittavien läpikulkuviisumien) ja muiden maahantulomuodollisuuksien tarpeellisuuden selvittäminen sekä viisumien hankinta on matkustajan itsensä, sinun vastuulla.
  • Huomaathan, että vaikka lippuusi olisi lentoyhtiön puolesta mahdollista tehdä muutoksia ja/tai peruutuksia, lippumuutoksiin liittyy aina erillismaksu.
    KILROY toimii matkatoimistona lentoyhtiöiden tuotteiden välittäjänä; lentoyhtiöt vastaavat kuljetuksesta ja määrittävät lippuehdot.

Matkaehdot internetissä tehtäviin lentovarauksiin

1 Sopimuksen synty

a) Klikkaamalla "osta liput" painiketta asiakas hyväksyy ostotapahtuman. Molempia osapuolia sitova sopimus syntyy asiakkaan maksaessa matkan kokonaisuudessaan sekä kun KILROY on saanut lentopaikat vahvistettua sekä lentoliput kirjoitettua. Maksun jälkeen lentolipun hintaan saattaa tulla muutoksia lentoyhtiön toimesta, näissä tapauksissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä.

b) KILROY on välittävänä osapuolena riippuvainen lentoyhtiöiden kansainvälisiin varausjärjestelmiin toimittamista tiedoista sekä niiden oikeellisuudesta. KILROY pidättää oikeuden purkaa kaupan, mikäli lentolippua ei voi näistä syistä johtuen kirjoittaa.

c) Tarkistamme kaikki luotto- ja pankkikortilla tehdyt maksusuoritukset ja varaamme oikeuden peruuttaa varauksen, mikäli epäilemme korttipetosta. Mikäli varaus peruutetaan, palautamme ostosumman täysimääräisesti.

d) Jos haluat tehdä valituksen meiltä ostamastasi tuotteesta tai sinulla on mitä tahansa huomautettavaa mahdollisista epäjohdonmukaisuuksista varauksesi tai ostoksesi osalta, ota meihin yhteyttä. Jos et ole tyytyväinen tarjoamaamme ratkaisuun, voit aina viedä asian eteenpäin Euroopan komission Verkkovälitteiseen riidanratkaisu -palveluun .

2 Vastuunvapauslauseke

a) KILROY toimii välittävänä matkatoimistona. Lentoyhtiöt ovat vastuussa matkustajista kuljetuksen aikana kuljetusehtojen edellyttämällä tavalla.

b) KILROY ei ole vastuussa lentoyhtiöiden aikataulu- /reittimuutosten tai peruutuksien aiheuttamista kuluista tai vahingoista.

3 Matkadokumentit

a) Sähköiset matkadokumentit toimitetaan varauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen normaalisti kahden (2) arkipäivän kuluessa maksun vastaaottamisesta (toisinaan matkadokumenttien toimitusaika voi olla pidempikin). Sähköpostin otsikkona on "Electronic tickets have been issued". Matkavahvistus, jonka näet näytölläsi heti varauksen jälkeen ja josta saat myös välittömästi kopion sähköpostiisi, ei ole virallinen matkadokumentti.

b) Matka-ajat matkadokumenteissa ovat aina paikallisia aikoja. Matkan varrella saattaa olla teknisiä välilaskuja niiden välilaskujen lisäksi, jotka näet matkadokumenteissasi. KILROY ei voi taata, että teknisistä välilaskuista on aina tieto varausvaiheessa eikä sitä, että niistä olisi mainita matkadokumenteissasi.

c) Ota meihin yhteyttä paikkavarauksiin, bonuspisteiden rekisteröintiin ja erikoismatkatavaroihin liittyen osoitteessa help.kilroy.net. Maksuja saatetaan periä. Joissakin tapauksissa emme pysty auttamaan, vaan sinun on otettava suoraan yhteyttä lentoyhtiöön. Ylimääräisten matkatavaroiden ostaminen voidaan joissakin tapauksissa tehdä vain lentokentällä lähtöselvityksen yhteydessä.

4 Eri lentoyhtiöiden yhdistelmät

a) Varaamasi kuljetus saattaa pitää sisällään useita, toisistaan erillisiä lentolippuja. Tästä johtuen eri säännöt voivat koskea matkatavaroiden määrää ja sallittuja matkatavaraan liittyviä kilorajoituksia. KILROY ei vastaa näistä johtuvista kuluista.

b) Lentoyhtiöillä on usein codeshare -sopimuksia keskenään, joka tarkoittaa käytännössä sitä, että lennon saattaa liikennöidä toinen lentoyhtiö kuin mitä lippuun on merkitty. Hintanäytössä ja lentolipussa näkyvä lennon numero ja logo saattaa kuulua siis toiselle yhtiölle kuin mikä lennon lentää. Lentoyhtiö, joka lentää kyseisen lennon määrittelee kyseisen lennon kuljetussäännöt kuten sallitun matkatavaran määrän. Yleensä tiedon liikennöivästä lentoyhtiöstä löytää kohdan "Operated by" alta. Huomioithan, että lentoyhtiöt pidättävät oikeuden muuttaa lennon liikennöivää lentoyhtiötä. KILROY on velvollinen ilmoittamaan matkustajalle tiedon liikennöivästä lentoyhtiöstä tai lentoyhtiöistä. Tätä velvoitetta sovelletaan vain, jos KILROY on saanut tiedon liikennöivästä lentoyhtiöstä tai lentoyhtiöistä.

5 Verot ja lisämaksut

a) Lentolippuun sisältyy veroja. Suurin osa veroista peritään lentolipun oston yhteydessä ja osa lähtöveroina vasta paluulennolle lähdettäessä käteisenä, riippuen maasta mihin matkustetaan. Paikalliset lisämaksut kuuluvat matkustajan itsensä maksettaviksi. Pääsääntöisesti maksuksi käy vain käteinen. Lentokenttäverot on sidottu valuuttakursseihin, ja ne saattavat muuttua.

b) Huomioi, että jotkut lentoyhtiöt voivat ottaa erillisen maksun ruumassa kuljetettavasta matkatavarasta. Tarkkaa tietoa mahdollisesta lisämaksusta ei aina voi antaa matkan varausvaiheessa. Maksut voivat vaihdella lipun tyypin, määränpään tai laukkujen määrän mukaan. Tarkempia tietoja saat aina kyseisen lentoyhtiön omilta kotisivuilta.

c) Vakuutuksien hinnat kattavat verot.

6 Lennon vahvistaminen ja lähtöselvitys

a) Lentojen vahvistaminen ennen lähtöä ei ole tarpeellista, mutta suosittelemme, että tarkistat matkasuunnitelmasi TripCase -palvelun kautta ennen matkaasi, sillä lentoyhtiöt muuttavat usein lentojen lähtö- ja saapumisaikoja.
Jos et tarkista lentoaikatauluasi etukäteen ja tästä syystä myöhästyt lennoltasi, on mahdollista, että joudut ostamaan kokonaan uudet liput, sillä useimmista lentolipuista ei no show -tilanteessa ole mahdollista saada hyvitystä.
Mikäli aikataulumuutos ei sovi sinulle, voit aina ottaa yhteyttä KILROYhin.

b) Tieto, jonka saat KILROYlta tai lentoyhtiöltä liittyen terminaaleihin ja portteihin lentokentällä on ennakkotieto, joka saattaa muuttua tilanteen mukaan. Lähtöselvityksessä tulee tämän vuoksi olla Euroopan ulkopuolisilla lennoilla vähintään kaksi (2) tuntia ennen lähtöaikaa. Huomioi, että kaikilla lentokentillä saattaa olla pitkiäkin jonoja sekä lähtöselvitykseen että turvatarkastukseen.

7 Lipputyyppi "opiskelija/nuorisolippu"

a) Tämä lipputyyppi on merkattu hakukoneessa keltaisella yläpalkilla ja on myynnissä vain nuorille ja täysipäiväisille opiskelijoille, jotka ovat lähtöpäivänä ikärajan sallimissa puitteissa.

b) Opiskelija- ja nuorisolipulla voit lipun voimassaoloaikana tyypillisesti, mutta ei aina, muuttaa päivämäärää maksua vastaan. Muutoksien mahdollisuus riippuu siitä, onko jäljellä vapaita paikkoja samassa varausluokassa, jossa lippu on myönnetty. Opiskelija/nuorisolipusta voidaan - ​​yleensä maksua vastaan, mutta ei aina - antaa maksupalautus viimeistään 24 tuntia ennen lentojen ensimmäistä osuutta. 

c) Opiskelija - ja nuorisolippuun tarvitset voimassaolevan ISIC- tai IYTC-kortin. Voit ostaa kortin varauksen yhteydessä tai hakea korttia meiltä myös varauksen jälkeen. Sitoudut pitämään korttia mukanasi matkalla aina, kun matkustat opiskelijahintaisella lipulla. Kortin numero on lentolipussasi, lisäksi lentoyhtiö voi pyytää korttia nähtäväkseen. Jos kortti ei ole voimassa, kortin numero on eri kuin lipussa, tai kortti on väärennetty, on lentoyhtiöllä oikeus evätä pääsy lennolle tai laskuttaa lennosta uusi, täysi Economy-luokan hinta. KILROY ei vastaa näin syntyvistä kustannuksista tai vastuista.

d) Jos haluat ostaa opiskelija- tai nuorisohintaisen lipun lentäessäsi Euroopan ulkopuolelta Eurooppaan, sinun tulee todistaa, että poistuit Euroopasta viimeisen 12 kuukauden sisällä. Todistaminen onnistuu kertomalla meille menolentolippusi 13-merkkisen numeron sekä vakituisen osoitteesi Euroopassa. Jos et pysty todistamaan asuvasi Euroopassa tai toimittamaan meille menolentolippusi numeroa, emme voi myydä sinulle lippua. Tässä tapauksessa normaalit palautusmaksusäännöt ja -toimet pätevät.

8 Lipputyyppi "Voimassa kaikille"

a) Tämä lipputyyppi on merkattu hakukoneessa mustalla yläpalkilla. Lippu on pääsääntöisesti hyvin rajoitettu mitä tulee muutoksiin ja peruutuksiin. Säännöt määrittää lentoyhtiö, tarkista oman lippusi säännöt.

b) KIROY ei salli alle 18-vuotiaiden ostaa lippuja verkkosivustoltamme, jos heillä ei ole vähintään yhtä aikuista mukana.

9 Muutos- ja peruutuskulut

a) Kun tilausvahvistus on lähetetty sähköpostitse, kaikista muutoksista ja peruutuksista veloitetaan sähköpostivahvistuksessa mainittu maksu. Ota meihin yhteyttä osoitteessa help.kilroy.net.

b) Matkustajan nimen muuttaminen tai lipun siirtäminen toiselle henkilölle ei ole lentoyhtiöiden ehtojen mukaan sallittua.

c) Jos ostat KILROYn peruutus- ja muutosvakuutuksen (X-it) varauksen yhteydessä, ennen matkan alkua tapahtuvaan peruutukseen ja hyvitykseen sovelletaan erityisiä sääntöjä.

10 Lennolle saapumatta jättäminen, käyttämättömät palvelut jne

a) Jos matkustaja jättää saapumatta lennolleen (no-show) ei käyttämättömällä lipulla ole arvoa ja asiakas ei ole oikeutettu takaisinmaksuun eikä hyvitykseen. Sama pätee myös, jos matkalle pääsy estyy puutteellisten matkadokumenttien (passi, viisumi, kauttakulkuviisumi, rokotustodistus jne.) vuoksi.

b) Lentolippua ei hyväksytä ja se menettää arvonsa, ellei sitä käytetä lentolipun määrittelemässä järjestyksessä.

11 Asiakkaan vastuu

a) Asiakas on vastuussa siitä, että saamamme tiedot varausta ja maksua koskien ovat oikeita. Asiakaan vastuulla on myös tarkistaa matkadokumenttien oikeellisuus. On tärkeää, että nimi on kirjoitettu samoin kuin se ilmenee passissa. Jos tiedot ovat virheellisiä voi lentoyhtiö evätä pääsyn lennolle. KILROY ei vastaa vahingoista, joita syntyy näiden laiminlyönneistä.

b) Matkadokumentit sekä mahdolliset muutokset lentotietoihin lähetetään asiakkaan varausvaiheessa antamaan sähköpostiosoitteeseen. On todella tärkeää, että osoite on oikea. Jos et saa matkavahvistusta 24 tunnin kuluessa, ota meihin yhteyttä osoitteessa help.kilroy.net.

c) Matkustaja on vastuussa kaikkien tarvittavien matkadokumenttien (passin, viisumin, kauttakulkuviisumin, vakuutus jne.) ja rokotusten hankkimisesta samoin kuin niihin mahdollisesti liittyvien dokumenttien esittämisestä. Matkustettaessa EU:n ulkopuolelle yleisenä sääntönä voidaan pitää sitä, että passin on oltava voimassa kuusi (6) kuukautta paluusi jälkeen. Matkustaja on vastuussa viranomaisten, lentoyhtiön tai jälleenmyyjien asettamien lakien ja säädösten noudattamisesta. KILROY ei vastaa vahingoista, joita syntyy näiden laiminlyönneistä. Jokaisen ilman viisumia USA:han matkustavan, myös vaikka USA:ssa olisi vain välilasku tai koneenvaihto, tulee anoa sähköistä maahantulolupaa ESTA:aa (Electronic System for Travel Authorization) hyvissä ajoin ennen matkaa. ESTA-luvan puuttuminen estää lennolle pääsyn ja USA:han matkustamisen.

d) Mahdolliset valitukset matkan aikana tulee tehdä suoraan ja kohtuullisessa ajassa suoraan lentoyhtiöön tai heidän paikalliselle edustajalleen. Näin tulee toimia, koska mahdollisesti asia voidaan ratkaista paikan päällä. Jos ratkaisua ei synny paikan päällä, pidä huoli että säilytät tarvittavat dokumentit, joita tarvitset tehdessäsi valitusta lentoyhtiölle palattuasi. Joissain tapauksissa lentoyhtiö voi kiistää korvausvelvollisuutensa, jos asiakas ei ole ottanut yhteyttä lentoyhtiöön paikan päällä.

12 USA:aan matkustaville

Yhdysvaltain kotimaan turvallisuusviraston liikenneturvallisuushallinto (TSA) edellyttää, että keräämme sinulta tietoja tarkkailulistojen seulontaa varten, 49 U.S.C:n pykälän 114 sekä Intelligence Reform and Terrorism Prevention Act of 2004:n alaisuudessa. Näiden tietojen toimittaminen on vapaaehtoista, mutta mikäli niitä ei toimiteta, saatat joutua lisätarkastukseen tai sinulta voidaan evätä kuljetus tai lupa päästä läpi lentokentän turvatarkastuksesta. TSA voi jakaa antamiasi tietoja lainvalvonta- tai tiedustelupalveluille tai muille osapuolille julkaistun rekisterijärjestelmänsä mukaisesti. Lisätietoja TSA:n tietosuojakäytännöistä, rekisterijärjestelmästä ja tietosuoja-arvioinnista saatavilla TSA:n verkkosivuilla osoitteessa www.tsa.gov

13 Oikeudellinen tieto

a) Pyrimme pitämään tämän verkkosivuston tiedot ajan tasalla niin hyvin kuin mahdollista, mutta emme vastaa tiedoissa mahdollisesti ilmenevistä virheistä tai puutteista. Kaikki sivuillamme mainitut tuotteet, palvelut ja aineisto tarjotaan ilman takuuta saatavuuden, virheettömyyden, sisällön tai muun ominaisuuden suhteen. Verkkosivustomme käyttämiseen sekä asiakkaan ja KILROYn välisiin sopimuksiin sovelletaan Suomen lakia.

b) Valvova viranomainen:
Kuluttajavirasto
Haapaniemenkatu 4 A 7, 7 krs
00531 HELSINKI

Vastuullinen matkatoimisto:
OY KILROY Finland AB
Kaivokatu 10 A
00100 HELSINKI
Puh: +358 9 680 78 200
Internet: www.kilroy.fi
Merkitty kaupparekisteriin, Y-tunnus 0115306-8
Valmismatkaliikerekisteri Kuvi: 3183/00/MjMv
SMAL 22195
Oy KILROY Finland Ab:llä on voimassa oleva vakuus.

Kilroy.OutdatedBrowserBox.Text Kilroy.OutdatedBrowserBox.LinkText

Hakemasi sivu näyttäisi olevan kadoksissa. Jos et löydä etsimääsi, kysy meiltä apuja sivun alakulmasta.